czwartek, 5 września 2013

"Wspaniała"/"Populaire"

W końcu udało mi się oglądnąć "Wspaniałą" - film na który miałam pójść do kina, ale zbiegiem okoliczności tak się nie stało. Nietrudno zgadnąć dlaczego ten film tak mi się podobał - jego akcja dzieje się w 1959 roku.


Główna bohaterka, Rose, marzy o zostaniu sekretarką. Jedyne w czym jest dobra to pisanie na maszynie - w innych dziedzinach czeka ją kompletna porażka. Kiedy zostaje przyjęta na sekretarkę jej szef stawia jej warunek - będzie miała pracę jeśli wygra konkursy pisania na maszynie. Ponieważ bohaterka pisze tylko dwoma palcami jej szef musi nauczyć ją pisać wszystkimi palcami.
 
To przezabawna francuska komedia pełna pięknych sukienek i fryzur. Nie zabraknie też mnóstwa maszyn i eleganckich samochodów. W filmie gra również Berenice Bejo, nominowana do Oscara za grę w "Artyście". Niestety według mnie jedynym minusem jest obsadzenie w jednej z głównych ról dosyć irytującego aktora - z powodu swoich min. Romain Duris ma bardzo wkurzającą mimikę twarzy która psuje cały czarujący efekt filmu.

Za to muszę pochwalić charakteryzację - stroje i fryzury wiernie odwzorowały końcówkę lat 50. Pokażę niektóre z nich.






Podobał mi się pomysł z malowaniem paznokci - Rose miała pomalowane paznokcie na różne kolory tak samo jak klawiaturę, co pozwalało jej nauczyć się pisać wszystkimi palcami.






Bardzo podobał mi się też początek filmu - zrobiony na styl tych starych.



Ogólnie rzec biorąc film jest godny polecenia. Można się przy nim uśmiać, bo poczucie humoru jest na przyzwoitym poziomie. Jeśli nie wiecie co oglądnąć albo macie wolny wieczór polecam "Wspaniałą"! :D

18 komentarzy:

  1. Za ten film miałam się zabrać już parę ładnych miesięcy temu, ale zawsze coś mi stało na przeszkodzie, żeby go obejrzeć. A za tym aktorem też nie przepadam, nie tylko ze względu na "twarzowe". :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie miałam ten sam problem, zawsze mi coś wypadało jak miałam go obejrzeć! :) Ale film polecam ;)

      Usuń
  2. Nigdy nie słyszałam o tym filmie, ale po Twoim poście zapowiada się całkiem fajnie :)
    Też mam teraz różnokolorowe paznokcie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło słyszeć :) Film był w kinach, ale krótko :)

      Usuń
  3. oglądałam :) i film bardzo mi się spodobał.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam Berenice Bejo, o samym filmie też słyszałam już bardzo pochlebne opinie. Niestety, pewnie i tak go nie obejrzę- ja i filmy chodzimy zupełnie innymi drogami :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha :) No cóż trudno - akurat ja i filmy to starzy przyjaciele :)

      Usuń
  5. Oj, bardzo chciałam obejrzeć ten film. Po tym poście, nie mogę się doczekać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło, że Cię zachęcił jeszcze bardziej :D Więc oglądaj!

      Usuń
  6. Gdzieś czytałam, że to takie połączenie "Mad Men" i "Amelii" ;)

    W każdym razie muszę ten film zobaczyć - czy może być coś lepszego, niż moda retro i paryski szyk w jednym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze to ujęłaś! ;) Film naprawdę polecam :)

      Usuń
  7. This movie looks interesting! I will add it to my watch list ^^

    OdpowiedzUsuń
  8. zacheciłas mnie do zainteresowania sie tym filmem- chetnie go zobacze:)

    obserwuje:)

    zapraszam do siebie:)

    cosszykownego.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń